Arah Tuju Baru



Headsink sebenarnya nama untuk sebuah projek tetapi benda yang dicadangkan untuk headsink secara kolektif telah dilakukan oleh ramai orang, website informasi mengenai komputer.

Sebelum ni blog ni memang tak ada hala tujuan. Sekejap luahan perasaan, sekejap tutorial komputer, karangan luahan jiwa yang orang tak faham. Sebenarnya aku memang ada masalah apa sebenarnya nak disajikan pada masyarakat akan kepala otak Headsink.

Secara peribadi aku ada journal tertulis dalam buku dari zaman sekolah rendah lagi dengan fail 'Microsoft Words' dari tahun 2001. Dalam http://ftmsk.blogspot.com ada coretan minda aku. Headsink punya blog ni agaknya nak kena ada huraian apa yang aku fikirkan.


Aku memang 'No Body' dengan berpegang pada prinsip , 'I AM NOTHING'(NOUN atau Kata Nama) atau ('AKU TAK ADA' dan 'AKU TAK ADA APA'). 'Nothing' dalam bahasa Mat Salleh ni lagi luas, lebih umum maksudnya daripada istilah melayu 'kosong' atau 'tak ada apa'. 'NOTHING' pun berasal dari perkataan Latin 'NIHIL' yang bermaksud KOSONG tapi lebih luas dari kosong merangkumi ketiadaan atau ketidak wujudan kerana ia juga boleh menjadi kata nama.

O.E. naþing, from nan "not one" (see none) + þing "thing." Nothingness "non-existence" first recorded c.1631.
Online Etymology Dictionary, © 2010 Douglas Harper
Hala tuju Headsink tak menentu sebab nak tulis review banyak dah reviewer muzik, seni, sastera, filem, rancangan tv, artis, 'gadget', kereta, kenderaan, senjata serta sekalian objek fizikal semua dah kena review. Aku memang tak berminat bercerita pasal tempat makan paling menarik, produk terbaru, atau mana-mana benda fizikal buatan manusia kecuali buah fikiran di sebalik objek tersebut. Dalam erti kata lainnya aku lagi suka sumber asalnya sesuatu umpama seorang insan dibogelkan terus sari pakaian.

nothing
kb. tidak ada apa-apa. n. but tak lain hanya. n. less than tak kurang dari n. like tak ada lagi (seperti, serupa). n. more than tak lain hanya. to think n. of menganggap tidak penting.
nothing
tidak ada apapun
nothing
tidak berarti, tiada, tidak ada apa-apa
© dwibahasa.com.

Tapi, meluahkan buah fikiran yang mudah difahami oleh masyarakat adalah benda paling susah. Semoga ada idea lebih bernas lagi dari ini.

credit for images:
figure 1: nk link pn tak tau mana tah dia rembat... rembat punya rembat

Comments

Popular posts from this blog

Perihal Flag Part 1(CMP dan SUB)

Contemplating Nothing