7 Tips Kegagalan sebagai Seorang Pelajar

Mari kita berkongsi bersama tips-tips kegagalan terutamanya kepada pelajar di luar sana. Kita sudah puas mendengar tips kejayaan tetapi amat sukar untuk mencapainya. Adakah anda pernah terfikir alternatif lain selain dari kejayaan? Sudah pasti kegagalan menjadi sesuatu yang pasti jika kejayaan tidak kecapi. Apakah itu kegagalan? Sudah pasti definisinya tidak mencapai matlamat sebagai contoh, Ali nak makan tapi dia tak ada makanan. Oleh itu Ali gagal makan. Jika seorang pelajar dia mesti menghabiskan pengajiannya untuk berjaya. Jika dia tidak memenuhi syarat untuk tamat belajar, pelajar itu gagal. Di sini saya akan berkongsi tips-tips untuk pelajar terutamanya yang berada di Universiti. Ini adalah untuk kamu.

  1. Katakan "tidak" kepada semua subjek yang anda ambil. Kalau susah tak perlu kata "tidak" kalau cakap "boleh" pun tak guna sebab memang subjek susah, siapa suruh amik.
  2. Pastikan anda membazirkan masa dengan apa-apa aktiviti dari malam sampai pagi. Pastikan tidur lepas matahari terbit, pastikan semangat untuk ke kelas hilang. Kalau ada kelas malam, tidur atau melepak pada waktu terbabit terutamanya waktu kelas.
  3. Hisap dadah kuat-kuat. Hisap dadah banyak-banyak mesti buat anda kurang prestasi. Kalau anda masih lagi berjaya dengan jumlah dadah yang anda ambil sekarang, sila ambil lagi sehingga anda tak mampu lagi.
  4. Tumbuk leturer sampai gigi dia berdarah. Menumbuk Leturer mungkin akan mengakibatkan anda digantung atau kebiasaannya dibuang. Ini adalah tiket kegagalan yang pantas.
  5. Jangan hantar assignment, lab atau tutorial. Jika kehadiran ke kelas memastikan markah gunakan kaedah yang ke-dua tadi.
  6. Bakar terus Fakulti anda, jika anda tak berhati perut bakar dengan staff bersama student sekali. Kalau takde fakulti nak belajar dekat mana? Tak ada lecturer, siapa nak mengajar?
  7. Bunuh diri sebab kalau anda mati anda pasti gagal dalam segala skop kehidupan dunia ini.
Adakah anda ingin gagal? Jika senarai ini tidak mencukupi, pandangan serta cadangan amat dialu-alukan.

Comments

  1. 8. Amalkan onani setiap satu jam kerana pengeluaran bendalir badan yang tidak terkawal boleh menyebabkan seseorang berasa lesu dan sangai.

    ReplyDelete
  2. Ada orang 10 kali onani 1 hari makin cargas.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Contemplating Nothing

Perihal Flag Part 1(CMP dan SUB)